söndag 9 januari 2011

Tassels, darling

Var en sväng till Indiska och köpte nya gardiner till sovrummet eftersom de hade rea och jag hade ett presentkort. Nu kan jag bara konstatera att det bor en liten Maria Montazami i oss alla.

Ska förevisa resten av sovrummet vid tillfälle men det är så råddigt just nu att det får räcka med en detaljbild.

När jag var halvvägs in i gardinprojektet insåg jag ju att mina tjusiga glittergardiner knappast skulle falla min kära make i smaken. Så jag kallade på T, och så konspirerade vi en stund innan vi släppte in J i sovrummet. Great success. Han orkade inte protestera i många sekunder när han hade två entusiastiska damer som förklarade hur snyggt det är med tofsar och blingbling i fönstren. "Det här är kungens och drottningens sovrum" förkunnade T högtidligt.  "Jaa jaaa" sa kung J och lufsade iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar