tisdag 22 mars 2011

Sagan om P-ringen

Den sagan verkar vara all. Så säger de i alla fall på apoteken. P-ringarna slut i hela Finland. Inte en endaste finns kvar nånstans. Kommer nya nästa månad, tror de. Och jag borde ha tagit en i bruk i söndags.

Är ganska irriterad på detta. Jag började just få en vettig menscykel igen efter S:s födelse, och nu trillar jag av cykeln eftersom det inte finns ringar (det där var ingen platt metafor utan sanningen) och får hipp-som-happmens igen. Vem har klåpat i beställningen? Var det nån farmaceut som försov sig och glömde beställa? Vem ska jag ringa när jag vill ryta mitt mest indignerade "Skärpning!".

Så nu går jag omkring här och hur fertil som helst. You have been warned.

1 kommentar:

  1. Du kunde ha fått en av mig! Jag köpte, men använder inte. Oj, anar jag förresten en lukrativ marknad här? Hur mycket betalar du? Aj sablar, de har ju blivit gamla för länge sen. Äsch.

    SvaraRadera