För några månader sedan satsade jag på en dyr och fin ny mobiltelefon. För tre veckor sedan pajade den. I sonerabutiken lovade killen att det skulle ta max två veckor att fixa manicken igen, men ännu har ingenting hörts.
Så i dag ringer jag Sonera, som ingenting vet och istället hänvisar mig till firman som gör reparationerna. De svarar inte i telefon alls. Har inte ens ett nummer. Fyll i formuläret på nätet så återkommer vi. Yeah right.
Gissa hur motiverad jag är att betala min 60 euros telefonräkning när jag går omkring med en sketen reservtelefon och inte ens har kunnat surfa med mobilen på snart en månad, något jag också betalar dyra pengar för.
KÖP INTE HTC-TELEFONER. OCH OM NI PROMPT GÖR DET, ANLITA ICKE SONERA.
Vad är det förresten för idé med garanti om de inte ger mig en sprillans ny telefon ifall min gamla nu är beyond repair på det här viset?
jag hade en gång en svindyr siemens telefon som gick sönder. Sen när den skulle på reparation så beklagade sig elisa och sade att siemens gerantiverkstad i tyskland hade gått i konkurs... jaha sa jag, så vad ska ni göra? ingenting sa de - för det där med garanti är egentligen bara en snäll överenskommelse mellan säljare och köpare, inget som är jääättelagbindande eller så, fuck you sa jag. Sen ville de ge mig pikulite mera rabatt på en ny svindyr telefon, men det ville inte jag ha.
SvaraRaderaAltså vad jag ville komma fram till, telefonföretag är inte alltid så snälla och välvilliga.
Iphone
SvaraRadera