tisdag 12 juli 2011

Det är förargligt att jag redan är gift

för annars skulle jag nog fria till mig själv. I dag har jag:

- tillrett en delikat haloumisallad med granatäpple och avocado till lunch

- tillrett pannkaka!
- bakat en plåt semlor när ugnen nu ändå var varm.

- målat vårt sopskjul gult. Bara första lagret skulle torka så ska det få en omgång till.

- varit mild, ljuv och behaglig hela dagen.

- låtit min make kila iväg på långlänk medan jag ser efter barn och hus och grillar lamfärsspett och aubergine till middagen. Det är ju viktigt att han tar hand om sig så han är nätt att se på.

Okej, det nästsista var ljug. Men resten stämmer! T visade sin uppskattning genom att plocka blommor till mig. Sådana här skrangliga små sommarbuketter är det finaste jag vet!

2 kommentarer:

  1. Man blir hungrig med mindre! Verkligen förargligt att du redan är upptagen...

    SvaraRadera
  2. Hade du något LCHF-recept på pannkakan som du vill dela med dig eller var det "vanlig" hederlig pannkaka? :)

    SvaraRadera