måndag 4 juli 2011

Lady of leisure

Hej hallå från hotellbalkongen igen. Åstadkommer så lite om dagarna att det får bli blogginlägg i franska streck.

Jag haver:

- åkt med fjantigt litet turisttåg som spelade hysterisk bouzukimusik hela resan. Det var rätt kul

- OD-at på saganakiost, burp

- köpt massvis med accessoarer som jag just nu tror kan se riktigt piffiga ut i vinter. Om jag byter stil och börjar klä mig i helsvart så supergranna armband funkar...

- insett att jag är skitallergisk för katter.. Vilket är ett problem eftersom katter gillar mig. Jag i min tur hatar katter men är helt för artig för att sjasa bort dem. Alltså har jag nu nässel-liknande utslag lite varstans. Mjao. (T och S älskar ju kräken och tycker det är mycket praktiskt med ett kattmagnet till morsa)

- noterat att jag är mor till öns sötaste unge. Vart S än går överöses hon av karameller, kex och i dag till och med en liten ikon! T är sur som en simpa. Inte får jag speciellt mycket freebies jag heller, fast jag är kändisbloggare och allt. Hmpf. Man ska tydligen vara liten, söt och surmulen.

Vi funderar på att åka till Turkiet i övermorgon! Det tar bara en halvtimme.

Bilder lyckas jag inte få in under resan men rekommenderar att alla ni som suktar efter bildmaterial från denna hiskeligt spännande expedition håller ett öga på farsgubbens blogg. Ni hittar länken till höger. Ekrem heter han och han ska försöka ladda in lite bilder i något skede. Det är hans iPad jag bloggar med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar