söndag 28 augusti 2011

Glad åt mina bryn!

Jag är så glad åt mina ögonbryn som nu nästan gjort comeback. De är förvisso blonda och inte bruna som förr, men det passar ju bra eftersom årets frilla också är blond. Pigmenteringarna ser nu riktigt naturliga ut eftersom de bara skymtar fram bakom brynen. Pigmenteringarna borde väl förnyas så småningom men jag vet inte riktigt om det är någon idé nu när mina riktiga ögonbryn vuxit ut igen. Jag kanske kan färga brynen istället? Det är mycket billigare. Får se hur jag gör. Om hela härligheten trillar av får jag väl börja från början.

Borde ju lägga in en bild men lycka sinte få en representativ dylik här på jobbet. Måste be J plåta mina ögon i dagsljus nån dag.

Fransarna går det lite trögare med, men om man nu tar i beaktande att jag inte hade en endaste ögonfrans för några månader sedan är ju framsteget ganska stort också här. Om de växer ut lite till kanske jag kunde testa att göra en fransförlängning? Men jag är ju lite rädd om mina nya fransar, vet inte om jag vill klistra fast några extra tyngder i dem..

Håret på huvudet är en deppig histori. Det växer så det knakar, men högst upp är jag ännu skallig, så jag ser ut som en munk. Är ganska lik Furst Albert, när jag tänker på saken. Frisyren klär honom bättre än mig.

2 kommentarer:

  1. Jag hade en riktig horrorupplevelse med pigmentering . Har du kanske tips på en bättre "tatuerare" ?
    Hittade din blogg idag och misstänker starkt att jag kommer att fortsätta läsa :)

    SvaraRadera
  2. Jag gick till Top Cut i Rödbergen eftersom man fick en bra deal med cityshopper. Jag tyckte Eija var bra, var väldigt noga med att måla brynen med ögonpenna på precis rätt ställe innan hon tog fram nålen. Ögonbrynen tog inte ens speciellt ont (föruom att jag måste nysa var trettionde sekund), eyelinern var en annan femma...

    SvaraRadera