onsdag 21 september 2011

Låtsaskompisen

S 2,5 år har en låtsaskompis! I dag när vi kom hem från dagis och just hade lyckats kränga av oss alla blöta och gyttjiga kläder tassade S in i sitt rum och sa förtroligt "Du kan få komma med och leka i mitt rum". Detta var varken riktat till mig eller T. Efter en stund gick S och låtsaskompisen in i rummet och stängde om sig och jag hörde S prata på en lång stund "Vi kan laga mat! Vill du laga mat? Här gör man deh. Kom kom."

Nu försöker jag bestämma mig för om detta är ett normalt steg i den kreativa utvecklingen eller skitläskigt a la The Others. Kanske jag borde ta min fotogenlampa och gå ner och kolla...

3 kommentarer:

  1. Jag hade massvis med låtsaslmpisar när jag var liten, en bästis och hela hennes släkt :) Och jag är helt normal...

    SvaraRadera
  2. Det låter supergulligt! Jag skulle också vilja tjuvlyssna på dem. /AnnavW

    SvaraRadera
  3. Jag hade inte speciellt många låtsasvänner men tonvis med låtsasdjur när jag var liten. Om jag sen är normal kan man ju diskutera...

    SvaraRadera