fredag 9 september 2011

Plösö är mitt mellannamn

Ah, det var bra med en powernap, nu har jag rutmönster i pannan men är betydligt piggare

Igår fick jag förresten mitt första mail från Olga Rönnberg, Online-tränare extraordinare. Nästa vecka börjar min PT-månad, inför den skall man väga och mäta sig och föra matdagbok i en vecka. Och ta "före-bilder", huga! Dem tänker jag INTE publicera i bloggen. Ja kanske sedan när jag har kropp som Jillian, då kan jag bjussa på de naturbilder av en strandad valross som jag knäppte i badrummet imorse. Tycker inte att vikten är så problematisk, men konsistensen kunde det nog ske ett och annat med. Plösö är mitt mellannamn.

Matdagboken går det bra med dock. "Keso" måste man skriva, annars blir säkert Olga confused. Raeost kallar jag det till vardags, språkkorrekt som jag är.

Är intresseklubben redo? Då kör vi!

Torsdag 8.9
6.30 Frukost Havregrynsgröt på vatten, kokosolja, frysta blåbär, linfrön. Ett hårdkokt ägg och kaffe med mjölk
10.00 Mellanmål på jobbet. Jordgubbar, keso, pekannötter, grönt te.
12.00 Lunch i personalrestaurangen. Nån sorts soppa på kikärter (ingen hit, fetare än jag räknat med), isbergssallad, kalkon, paprika, tomat, sesamfrön. Kaffe.
17.30 Middag hemma. Hönsfile med burkpesto och lightmozzarella, bulgur med rostade cashewnötter, kokt broccoli, keso.
21.00 Knäckebröd, jordnötssmör

Fredag 9.9
6.15 Frukost samma som torsdag
9.30 Mellanmål: keso, hallon, oskalade mandlar, grönt te
12.00 Lunch Linspurésoppa (väldigt god, borde be personalrestaurangen om receptet nästan), några msk couscous (med selleri, gurka och chili), paprika, isbergssallad, 4 små falaflar, kaffe.
15.00 Mellanmål: keso, hallon, mandlar
18.00 Middag hemma, wok med kyckling, broccoli, lök, morot, kokosgrädde, curry och soja samt fullkornsnudlar
19.00 Några klunkar bastu-öl

Ja, jag har ju inte tänkt sluta dagens ätande där. Olga tillåter faktiskt några fria måltider per vecka också, så jag ska dricka lite vin med gott samvete. Jojo.

Det jobbigaste för mig är mellanmålen. Inte att äta dem, men att variera dem. Och att komma ihåg dem, speciellt på eftermiddagen.

Ska bli intressant dock! Olga vill att man ska formulera sitt mål också. Det är ju lätt. Som Kevin Spacey säger i American Beauty:

"I want to look good naked". 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar