tisdag 27 september 2011

Sana hey sana ho superstaar!

Det är bäst att jag tömmer hemmet på familjemedlemmar innan jag börjar städa. Jag brukar nämligen sjunga musikalmelodier medan jag fejar på. Jag tycker jag har förfärligt tjusig sångröst, speciellt om jag är i badrummet där det ekar eller om jag dammsuger samtidigt för då tar jag i lite mera för att överrösta dammsugaren. Helt okej med ett egnahemshus också, då vi bodde i höghus fick säkert de stackars grannarna ta del av min medley.

Det här är min repertoar i dag:

Hosanna från Jesus Christ Superstar (speciellt bra om man moppar, det blir liksom rätt rytm)
The music of the night från Fantomen på Operan (låter riktigt förfärlig i min tolkning, men jag blir ändå så rörd)
Good morning starshine från Hair! (går ganska bra)
Oh what a circus från Evita (som alltid övergår i Don't cry for me Argentina. Fast då måste jag stanna upp i städningen och leka att jag står på en balkong. Alternativt kan jag ju gå ut på vår balkong, men det skulle vara att överdriva lite tycker jag)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar