söndag 18 september 2011

Säsongens sista blombuketter

Den här damen inledde dagen med en skräll. Vi låg ännu och sov då hon tänkte att hon skulle komma åt klistermärkena (som S får som belöning nör hon poopar i pottan) som låg ovanpå det högsta badrumsskåpet. Så hon staplade en plastpall ovanpå vessabyttan och klättrade upp. Resultatet: fläskläpp och skrubbsår på hakan. Men gudskelov inget värre. Jessus den där stunden när man yrvaken står där med en blödande och gallskrikande unge och försöker komma fram till om hon är allvarligt skadad eller inte...

S är glad för att hon har fått ärva T:s coola fejskinnjacka från Lindex pojkavdelning. Utan tvekan det barnplagg vi har fått mest komplimanger för. Dessutom tyckte hon det var trevligt att få glass till frukost. Gav flickoena varsin Ville Vallaton (glass alltså, inte drink) för att T:s fläskläpp inte skulle bli allt för Angelina Jolie-esque. 
Ja och jag vill också posera med blombukett och sötaste smilet. Osminkad och ofräsch. Men jag måste poängtera att jag inte har rört mig utanför huset osminkad på två år eftersom mitt ansikte ser så naket ut utan ens lite konturer. Nu har jag dock så pass mycket fransar och bryn att det känns okej. Alltid något att glädjas över! Är också lite fascinerad av mina skrattrynkor på kinderna. Dem hade jag inte för fem år sedan, då var jag slät och äppelkindad som en Disneyprinsessa. Äääh det är bara tjusigt med lite patina...

Säsongens sista klöver och prästkragar står nu nå köksbordet. Lovely.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar