lördag 12 november 2011

Älska skomakare!

Bestämde mig för att vara ekologisk och föra mina gamla vinterstövlar på reparation istället för att köpa nya. Begav mig till Lippulaiva med två par svarta stövlar, ett högklackat par från Din Sko där hela sulan hade rämnat och ett par allvädersstövlar från Kenkämarksi där sömmarna gett upp. Trodde att i synnerhet de från Din Sko skulle vara beyond repair, men icke. På 20 minuter hade den väsignade skomakaren fixar sömmarna på det ena paret och det andra får jag på måndag.

Så sömmarna är fixade och dessutom polerade han upp stövlarna så de ser splitternya ut. Och ynka 8 euro kostade detta! (den andra manövern blir dyrare för hela sulan måste bytas ut, men ändå långt billigare än ett par nya)

Sådant här gör mig så glad! Hurra för att det ännu finns flinka hantverkare i dagens slit-och-släng-kultur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar