onsdag 2 november 2011

Amatörskådespelerskan

Jag har sålt min röst. Det tyckte T lät läskigt, hon undrade om det var havshäxan Ursula som köpte den. Men det var det inte, bara en på YLEs finska marknadsföringsavdelning som heter Henkka.

Jag läste in en svensk text för en tv-spot som ska sändas på flera språk. Tydligen låter jag tillräckligt mycket som den finskspråkiga skådespelerska som syns i bild.

Jag anser ju mig vara rutinerad när det gäller att läsa in speakar, så jag stegade kaxigt in i studion och läste texten rakt uppochner. Regissören såg inte alls imponerad ut, bad mig ta om allt med ett leende, sedan mittpartiet med mera vittusaatana-attityd (så sa han), tredje stycket lite känsligt och slutpartiet som om jag suttit i en bergochdana. Oj vad jag kämpade, har stått och läst och läst och grimaserat som Jim Carrey. Jag är ingen begåvad skådespelerska, det kan vi ju konsatera en gång för alla. Men regissören blev nöjd till sist.

Dert var rätt kul! Gör gärna om det! Behöver någon en röst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar