torsdag 24 november 2011

Härliga dansbandssångare! (ej ironi)

Intervjuade Sten Nilsson just. Dvs Sten och Stanley, fast Stanley hoppade av 1967. Sten ska dock komma till Finland om en vecka, därav ringde jag upp honom och ställde några spruttiga frågor.

Och herregud, man slår på bandspelaren och fem minuter senare har man ett färdigt inslag. Man behöver inte editera nånting (utom kanske sina egna stapplingar). Samma sak skedde med Christer Sjögren för några månader sedan.

Jag har aldrig utgett mig för att vara någon vän av dansband, men jag är en stor vän av Sten Nilsson och Christer Sjögren. Så trevliga och proffsiga, brummar några mysiga och välartikulerade svar och besvarar också fåniga frågor med eftertanke.

Tycker de borde bli konsulter och lära diverse popsnören hur man charmar journalister och ger perfekta intervjuer.

Jag är totaltsåld.

Sku jag vara 50+ så sku jag.

2 kommentarer:

  1. Här måste jag ju kommentera ..Som många ( nästan alla ? ) österbottningar så är min man dansbandsfantast,så kaninerna fick faktist heta Sten & Stanley :) o de är ju nog lite mysiga de med ..

    SvaraRadera