tisdag 8 november 2011

Svagt, Accessorize, mycket svagt

Nu ska jag låtsas att jag är en inflytelserik storbloggare som får en hel butikskedja att gå i omedelbar konkurs genom att dissa dem i min jätteblogg. Ha!

Fick ett presentkort till Accessorize i födelsedagspresent av mamma. Igår kilade jag in i nämda butik och de skyltade stort med att man fick tre smycken för tvås pris. Tyvärr hade jag bråttom till bussen (och en jävligt stor boudoirlampa i famnen)  så jag hann inte slå till. I dag klockan 09.02 infann jag mig i butiken igen, shoppingsugen och stjärnögd. Plakaten hängde kvar och jag valde och valde. Accesssoarer är inte någonting man ska håsa med, vet ni väl.

Till sist vandrade jag till kassan med två par örhängen och ett halsband. Barnet som stod bakom disken knattrade in allt i kassan och begärde ett helt för högt pris.

- Nehej du, sa jag hjälpsamt, den tredje får jag ju på köpet!
- Det erbjudandet tog slut igår, kvittrade barnet.
- Men skyltarna hänger ju kvar!

Som en liten vessla sköt hon iväg, kretsade runt hela butiken i ilfart och återvände till kassdisken med famnen full av nedrivna skyltar.
- Ska jag slå in dem som present? frågade vesslebarnet glatt.

Jag var alltså dagens första kund. De skyltade med erbjudanden som inte längre gällde (inga datummarkeringar på skyltarna). Det enda rätta skulle ju ha varit att låta mig få smyckena till det nedsatta priset. Det skulle ha varit elegant. Men icke.

Jag gick ut. Utan smycken. Och nästa år önskar jag mig ett presentkort till Bijoux Brigitte istället.

3 kommentarer:

  1. Varit med om liknande på Body Shop, med skillnaden att jag var dagens sista kund och rean började först nästa dag. Inga datummärkningar där heller. Dåligt.

    SvaraRadera
  2. Rätt gjort. Att gå ut alltså. Jag har hamnat ut för samma sak en gång, men då fanns det ännu något som hette kundbetjäning och jag fick sakerna för reapriset. Om man gör ett misstag ska man inte lappa till det med ett till.

    SvaraRadera
  3. Det där FÅR de inte göra enligt konsumentlagen, tror jag. Samma gäller väl om de prissatt fel, då gäller det pris de satt ut, oavsett.

    SvaraRadera