onsdag 16 november 2011

These boots

... are made for walking. Inte powerwalking direkt, men nog för stillsam shoppinglunk. Är så glad i dem, de är flera år gamla och sulorna hade rämnat i båda. Men den välsignade skomakaren i Lippulaiva bytte ut bottnen helt och slog på nya klacklappar för 32 euro. Inte gratis kanske, men eftersom jag hade förberett mig på att köpa nya vinterstövlar i år känns det som om jag förtjänat 100 euro! Vad ska jag göra med dem? (Blev lite Alma Svensson-logik där, men vad kan väl bara lämpligare än penningoptimism två dagar före bloggkryssningen?)

3 kommentarer:

  1. Lönar sig absolut att reparera eller förbättra ett par bekväma stövlar. Jag har ett par kilklacksstövlar som är lite hala, jag har funderat på att fixa gummisulor under dem, det kan väl inte vara omöjligt eller superdyrt heller?

    SvaraRadera
  2. Nä det tror jag inte att ska vara omöjligt! Gäller bara att hitta en trevlig skomakare, till exempel på Stockmann fingrade de bara föraktfullt på mina billiga kängor för några år sedan och undrade om jag verkligen förväntade mig att sådana skräpdojor skulle hålla.

    SvaraRadera
  3. Lippulaivas skomakare är helt huippu! De satt nya dragkedjor på mina (dyra) Clark's vinterstövlar så att deras användnigstid fördubblades. För den "sparade summan" köpte jag sedan ännu mera skor (som tips åt dig vad du absolut ska göra med pengarna!)

    -Pia

    SvaraRadera