måndag 16 januari 2012

Great success. Okej, inte great. Men lite.

Så har man överlevt sin första morgontur, då. Gick omkring och gäspade som en häpen flodhäst hela dagen, en spydig kollega undrade hur detta ska fortsätta om jag är så här kaputt efter en första morgonsändning.

Kommer nog att ta tid innan jag vänjer mig vid det nya vardagspusslet. Att stiga upp klockan 4.45 var inte så farligt, jag hoppade bara i kläder som jag lagt fram på förhand och kutade till taxin som väntade. Värre var det där med att lämna ett sovande hus och inte få krama om mina små overalltäckta älsklingar inför dagisdagen. Vågade inte ens titta in i deras sovrum, för de skulle de antagligen ha vaknat och tvingat upp sin stackars far en dyrbar timme för tidigt.

Sändningen gick väl okej, fast jag var ganska vimsig. Mycket nytt att lära sig och ett helt annat tänk än på mitt förra jobb. Fast vad vet jag, kanske kommunsammanslagningar blir lika glittriga som Melodifestivalen bara man ger det tid.

Nu mat. Det bästa med måndagar är att man ofta kan äta goda rester från söndagen.

2 kommentarer:

  1. Nog skall det bli bra tillslut! Jag skulle aldrig lyckas stiga upp så tidigt!

    SvaraRadera
  2. du om nån kan få kommunsammanslagningar att bli lika glittriga som Mello! heja Eva!

    SvaraRadera