fredag 17 februari 2012

Blue Bunny och bloggbrunch

Puuh, det var en kämpig vecka. Vi har suttit rätt mycket och filat på de personlighetsdrag vi ska lyfta fram i våra sändningar när vi nylanserar Godmorgon Huvudstadsregionen med nytt namn (hemligt, hemligt) och ny skedpnad i april. Vi funderade och diskuterade. Sen kom vi fram till att jag skulle vara den självsäkra lustigkurren, Nina den förnuftiga flickan och Kati den obligatoriska Österbottningen. Så insåg vi att vi uppfunnit Succémorgon på nytt och fick börja från början. Men nu börjar det arta sig.

Veckans avrundades med en jättelik blå kanin. Burleskartisten Scotty the Blue Bunny är i stan pga Helsinki Burlesque Festival. Så här ser han ut på scenen.

 Vi var nog ganska besvikna när han vandrade in i helt vanliga kläder, men så andades vi in hans rosenrakvatten, kallades sweetie, babe och honey och fick en massa kramar. Och den raunchygaste intervjun i Radio Vega sedan pensionärer fick dra fräckisar i Nyländsk förmiddag.



Imorgon blir det bloggbrunch som den driftiga Jennifer tagit initiativet till! Ska bli fasligt skoj!

Nu bastu och sen ska jag knockouta mig själv med rödvin. Behövs inte speciellt mycket rödvin för den manövern efter alla morgonturer, men några glas ska jag väl hinna med innan Nukkumatti skuttar fram med sin scaryga goatee.

2 kommentarer:

  1. Du är jätte söt i ditt "nya" hår :) Klär dig!

    SvaraRadera
  2. Jag komppar Housewife här ovan! Och det ska bli så kul att träffas imorgon!

    SvaraRadera