torsdag 10 maj 2012

Mamma enligt S

Trevligt med morsdagskaffe på dagis! Jag öppnade glatt mina presenter med en gång och insåg sedan att de andra mammorna satt med inslagna paket och såg lite förebrående ut. Oopsydaisy. Nåmen, jag förväntar mig mera stuff på söndag, lika bra att dela upp det lite så man inte blir utmattad.



Dagistanterna har intervjuat S om mig.

Hur ser din mamma ut?
Hon ser lång ut, glad!

Vad tycker din mamma om?
Jag vet! Hon tycker om att ha sitt halsband på. Hon vill ha det på armen. 

 Vad tycker du om att göra tillsammans med din mamma?
Leka med mina klossar. Spela Mumin-memory. Vi har också gjort påsk. 

Vad tycker din mamma om för mat?
Hm. Hon äter INTE kaki. Hon äter spagetti, stark spagetti. Jag vet! Hon tycker om stark mat, jag vet inte HUR stark. 


Tycker beskrivningen är mycket träffande. Och så blir man ju smickrad av att kallas lång, fast det ju är rätt begripligt att en som själv är typ 95 cm tycker det. Och nej, kaki äter jag bara på påsken.

4 kommentarer:

  1. Cuteness overload! Speciellt det där med halsbandet lät ju ganska beskrivande :)

    SvaraRadera
  2. skönt att få det där med kaki bekräftat.

    SvaraRadera