fredag 18 maj 2012

UnderbaraClara är klok igen

Här ett fint inlägg. Det här stycket ska jag printa ut och ha i min kalender:

"Jag försöker vara snäll med mig själv. Gå långa promenader, simma, åka skidor. Röra på mig ordentligt. Inte för att gå ner i vikt utan för att jag vet att jag mår bra av det och slutar tänka på kroppskomplex. Och viktigast av allt – jag försöker låta bli att klandra mig själv för allt som går fel. För att jag ätit onyttigt hela vintern, för att jag inte hunnit träna ordentligt, för att jag inte gått och lagt mig i tid eller skött mig så bra som jag borde. Jag har haft fullt upp ändå. Gjort så gott jag kunnat. Klandret behövs inte."

Så är det ju. Gjort är gjort, ätet är ätet (har på känn att jag citerade Bamsefar från Klas Klättermus nu).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar