tisdag 26 juni 2012

Tjugosjätte juni, dagen då jag:

Besökte flygmuseet. Lika festligt nu som när jag var barn.


Man får nästan lite Pan Am-feelis, tycker jag.


Köpte bil! Eller nä, jag deltog lite i handpenningen när J köpte bil. Det skulle vara skoj att tuta i er att vi är sådana där människor som köper bilar lite hipp som happ, men det är vi inte. J har planerat och sparat i flera månader och nu är saken biff. En röd begagnad Peugeot. Den fick kompromissnamnet Blixten (T:s förslag) Lannister (röd, lejon, alla Game Of Thrones-vänner nickar förstående). Mest glada är vi över att Blixten Lannister har takfönster!


Plockade blåklockor och placerade dem i den här fina lilla vasen från Ikea.  Kommer hem med blombuketter från varje kvällspromenad.


Målade soffbordet rosa. Jag frågade J vad han tyckte om färgen och han svarade moloket "ganska gay". Men är det Pridevecka så är det.Jag är helnöjd.




1 kommentar:

  1. Mina kompisar gifte sig i flygmuséet. Antagligen i just det där planet som du har fotat inifrån. Eller så ser det i alla fall ut som! Det var så fint och så romantiskt, åååhh!

    För övrigt "titta mamma en sol" - hahahahhhaaaa!

    SvaraRadera