måndag 30 juli 2012

Instagram gör en tjock!

Steg på vågen imorse och konstaterade att det där med att dricka vin och äta glass varje dag under semestern funkar jättefint. Om målet är att göda upp sig ordentligt för en kall vinter alltså. Jag kommer att klara mig galant.

Vet ni vad! Jag skyller på de såssiaala medierna! Jajamen. Klart att man blir sugen på bärpaj när femton vänner samtidigt instagrammar, facebookar och twittrar ut bilder på sina pajer. Och grillmat! Våfflor! Hemgjord glass! Två immiga skumpaglas på en brygga! Jag är värst av alla, instagrammar typ bara matbilder. Man har ju inte så mycket annat att komma med, liksom.

Tidigare somrar har man ju helt enkelt kunna välja bort att se på Mat med Tina eller bläddra igenom de mittersta uppslagen av Hemmets Veckotidning om man vill undvika frestelserna, men nu kan man inte längre gardera sig för alla smarrigheter. De dyker ju upp i det vanliga kontaktflödet. Och om min kompis får dricka öl i Berlin just nu måste jag ju få¨dricka lite öl här hemma, jag med. Visst?

Nåja, det fina med mig är att när jag nått en viss gräns är jag inte sugen på varken vin eller sötsaker. Här är jag nu. Ska äta lite spenat. Och kanske instagramma den. I retrofilter.

1 kommentar:

  1. Jag borde aldrig ha läst det här inlägget. Våfflor... Mmmm...

    SvaraRadera