lördag 27 oktober 2012

The original toast skagen

Det var stökigt men trevligt på Riche igår. Baren var full med afterworkare och jag hade inte riktigt insett att middagsgästerna skulle sitta mitt i vimlet. Men personalen kompenserade för allt stök. Vi fick ett ganska dåligt bord vid dörren och hann känna oss lite snopna, men sekunden efter kom hovmästaren farande igen och erbjöd oss ett lugnare bord som precis höll på att städas.

Maten kom i rask takt fast lokalen var knökfull och smakade himmelskt. Riche hävdar ju att det är de som uppfunnit toast skagen så en sån måste jag ju testa. Superb. Sen åt jag renskav, men det gör sig inte på bild. Portionerna var förresten enorma. Det är ytterst ovanligt att jag inte klarar av att klämma i mig en efterrätt, men det bara gick inte.

Sen blev morsan och farsan så sömniga att vi åkte till hotellet och tittade på Skavlan. Rätt skönt att kunna göra det utan att nåndera ser det som ett antiklimax.

Nu försöker jag väcka J så jag får hotellfrukost!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar