måndag 19 november 2012

Husgudarna

Har fått för mig att jag vill skriva en bok. Inget nytt påfund iofs, tanken har väl funnits sedan 1988 ungefär. Men det kanske skulle vara dags att göra ett försök istället för att sitta här och drömma. 

Jag börjar med att vända mig till husgudarna. Merri Vik, Martina Haag, Marian Keyes,  Sophie Kinsella och Viveca Sundvall (sedermera Lärn). De skriver så som jag vill skriva. Om jag försöker insupa lite vibes från deras alster kanske mina fingar börjar knattra ihop en trevlig liten roman utan att jag behöver tampas med mindervärdeskomplex och writer's block.

Det kan ju funka. Visst? Nåintdå

3 kommentarer:

  1. Du skriver ju redan som dina husgudar, Eva! Jag tycker det är en ypperlig idé. Men komplex och låsningar tampas man nog med ändå. Knepet ligger i att skriva trots alla tvivel. Bara acceptera att man tvivlar och skita i det och skriva på. Inte låta det hämma en.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också du redan nu skriver på lite samma sätt! Underhållande, bra språk med glimten i ögat och hög igenkänningsfaktor. Bara go for it! Jag lovar köpa boken :)

    SvaraRadera