tisdag 6 november 2012

Ingen pudding direkt


Usch så klibbig man känner sig när man är förkyld. Har tillbringat dagen i soffan (konstläder, för ytterligare klibb-effekt) med min kumpan Netflix. Lost in Austen och Forsytesagan har rullat på. Men nu måste jag ha ett litet kostymdrameuppehåll eftersom Downton Abbey kör igång igen ikväll. Då ska barn sova och hånfullt leende makar placeras i hermetiskt tillslutna utrymmen.

Ett tydligt ålderstecken har dykt upp hos mig. Jag har med ens fått svårt att komma ihåg namnet på nya program och produkter. Netflix är ett bra exempel, jag brukar få stå och hojta "Finrexin! Netscape! Thinkgeek! Exlibris!" och vifta med armarna tills någon vänlig själ fyller i med ett "Alltså menar du Eva Netflix?"

1 kommentar:

  1. Forsyte är bäst!

    Annars har jag redan i tonåren pratat om "trycka trycka" och "trollstaven" eftersom fjärrkontroll är ett så otroligt svårt ord.

    SvaraRadera