söndag 4 november 2012

Ja må jag leva!


I dag har vi firat min födelsedag. Den är egentligen först imorgon, men eftersom familjen knappast är så sugen på att stiga upp klockan 03.30 och uppvakta flyttade vi bemärkelsedagen lite grann. Fungerade fint.

Först fick jag en skön sovmorgon (vaknade ändå under förberedelserna och hade en helt obscen kisibrått medan jag väntade på att processionen skulle tåga in i sovrummet). Sen skönsång, presenter och croissanter.


På eftermiddagen kom mina föräldrar hit på middag, och det blev rena rama matporrsessionen. Köpte boken "Junkfood på riktigt" till Jonas på bröllopsdagen, och nu passade han på att tillreda pommer frites (från scratch), pulled pork, coleslaw och friterande lökringar. Herregud, vilken dekadens! Äkta champagne till. Efter någon timmes mässände såg vi ut som familjen Klump.



Presenterna då? Jo, hade önskat mig en Margrete-skål och fick fyra stycken.Ska kolla vad som händer om jag önskar mig en Ferrari till jul.

Nu har kvällen fortskridit i lagom champagne-lull med Amelia jul, fotmassage och modern dans.


(Observera att S:s min beror på ovilja att fotograferas. Hon är inte gravt äcklad av sin mors fötter.)




6 kommentarer:

  1. Grattis till dig! Ser ut som en lyckad dag och hoppas du har en riktigt bra födelsedag imorgon också =)

    SvaraRadera
  2. Grattis, fortsätt fira idag, det gör ni ju med stil!

    Ö. Mippe

    SvaraRadera
  3. Grattis på din födelsedag och till BloggPris-nomineringen! Tjohoo!

    SvaraRadera