onsdag 28 november 2012

Skada banan, skada banan

Det är S:s nya favoritsång. Hon sjunger den dovt och hotfullt. Har jag gjort något fel, måntro? Har jag närt en liten huligan-to-be vid min barm? Tur att hon är söt som en pralin mellan varven.

 Imorse vaknade lill-huliganen när jag skulle iväg till jobbet. "Inte gåå mamma jag vill att du ska vara häääär" snyftade hon. Och jag kände mig ju fisigast i världen när jag ändå måste kuta ut till taxin. Men före jag gjorde det bäddade jag ner henne i min säng bredvid J, och av allt att döma hade hon somnat om där. "Någon har legat i min säng" mumlade jag skojfriskt för mig själv när jag kom hem från morgonturen.

Kallt ute och ynkligt inne, då behövs comfort food. Och den ädlaste comfort fooden av alla är förstås macaroni cheese. Billigt, enkelt, vegetariskt. Och såå gott. Vi blev alla gladare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar