måndag 31 december 2012

Nån sorts årskrönika

Januari

Inledde ett nytt liv som morgonpratare i radio.Kanske inte det mest briljanta karriärbeslut jag fattat i mitt liv, men i alla fall har jag fått träffa och arbeta med massvis med roliga människor! 
Och lärt mig en massa. 
Och sovit för lite.



Februari

Skippade peruken samma morgon som vi skulle knäppa nya programfoton för Morgonöppet! Hurra!!! 
Lite ojämn frisyr fortfarande men jag var så tacksam för den.


Mars

Reste till Istanbul med mina förtjusande ex-kolleger, de sista Vega-hallåorna. Roligaste resan i mannaminne.


Väl hemma igen debuterade jag som nån sorts tv-programledare. Mycket ovant men väldigt kul att göra De Eurovisa. Blir en säsong till 2013!


April

Opererade min defekta njure och var sjukledig. Men allt gick bra. Och det började bli vår. 

 Mmm, liquid lunch.


Maj

När jag återhämtat mig åkte jag och mamma på slapp semester till Berlin. Det gjorde susen.

Sen var det dags för Eurovisionen. 
Vi åt smörgås, drog politiskt inkorrekt läppä och kramades med Mr Lordi.


Juni

När semesterersättningen kom passade jag på att hotta upp min blogghörna.  Välinvesterade pengar, älskar att ha en egen vrå.


Knogade på med ett gammalt soffbord också. Gick alla på nerverna med svammel om sandpapper och grundfärg.


Juli

Semester! Vi åkte till Pafos och laddade batterierna. Flera simturer per dag och absurda mängder halloumiost. Håret växte och jag slapp möta söderns sol i skinnmössa (så känns det att ha peruk när det är varmare än 20 plusgrader)



Det blev en härlig vecka på Högkopplan i Esbo skärgård också. 

Och så inredde vi lekstugan. Blev superfint. 
Juli var årets bästa månad, helt klart.




Augusti

Tillbaka till Böle-bunkern. Men veckoslutsaktiviteter, som traditionell kräftis i Pargas, piggade upp. Fina randiga människor. 



September

Inget särskilt. Tungt på jobbet, nya sparkrav och många ledsna kolleger.
Fast håret växte förstås.


Oktober

Herr Frantz och jag firade 5-års bröllopsdag och åkte till Stockholm för att få lite tumistid. Också lyckat.


November

Halloween och 32-årsdag. Trevligt, trevligt. 

 Junkfood! 




December

Fik bloggpris igen! Helt otroligt! Är fortfarande överväldigad av tacksamhet.
Åkte till London. Julpysslade som besatt hemma. Lyckades åstadkomma en frisyr av mitt växande hårburr. Great success.




Det har varit en intensivt år. Roligt (hår!) har varvats med tungt (njur!). En kämpig arbetsvardag har fått välkomna avbrott i form av resor. Jag har lärt mig mycket om hur kommunen fungerar. Oh blivit en hejare på att ge mig själ sprutor i magen. Usch,

Löfte för 2013 blir att sänka prestationskraven. Alla intervjuer behöver inte bli fullträffar, bloggtystnad är ingen dödssynd, träning och nyttig mat är hjälpmedel, inte förpliktelser.

Årets bästa: Kalufsens återkomst!
Årets jobbigaste: Njuroperationen och konvalescensen
Årets sämsta: Arbetstakten och den ständiga tröttheten
Årets snyggaste: Jag själv, faktiskt. Har haft bättre utseendesjälvförtroende än nånsin tidigare 2012.Helt underbart att kunna se sig i spegel och tycka "Ja men jag ser ju RIKTIGT trevlig ut!" istället för "Skallig. Fläskig. Medtagen. Deppad."
Årets roligaste på jobbet: Än en gång Eurovisionen
Årets upptäckt: Ähum. Instagram.
Årets nya last: Podcasts!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar