onsdag 5 februari 2014

Från bajskorvsfnittrare till karriärkvinna

Jaaa! Imorgon får jag gå på jobb, precis som vanlig! Är helt taggad, nästan som första skoldagen! Ska tvätta håret och lacka naglarna och kolla att allt det viktiga finns i handväskan...

De senaste fem dygnen har jag tillbringat här hemma med en vattkoppig femåring. Hon har till all lycka varit pigg och kry prickarna till trots, men lite grann börjar man ju sakna vuxenkontakt. Inget ont om kakkahumor, men när svaret lyder "bajskorv!" oavsett vad man frågat blir man lite matt... nej vänta, det är faktiskt festligt. Glöm det jag just skrev. Bajskorv, höhöhö.

Igår åkte jag till gymet (jestas att jag ska klämma in det i vartenda inlägg) och njöt av att se lite folk. Men det är ingen jättesocial miljö. Hejsan hoppsan liten tant på konditionscykel. Whazzup, what gives, ska vi bli polare, vavava? Vart går du tanten, ska du redan duscha?

Skulle skriva något annat också men nu minns jag inte vad det var.

Bajskorv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar