torsdag 1 maj 2014

Framme i Köpenhamn

Nu är vi här! Hurra hurra hurra! Komiskt nog blev vi igenkända två gånger på Helsingfors-Vanda. Försäljaren i kiosken och en äldre finlandssvensk herreman bångade oss. Grym kändis är man. Och nä, delegationsbrickorna hade vi inte fått då ännu. 
Alltså kolla utsikten från mitt hotellrum! Jag ser Tivoli! Jag ser Runda Tornet! Jag ser Bron! Jag ser frigging Malmö! Brukar alltid ha otur med utsikter och få beundra tegelväggar eller parkeringsplatser, men den här är ju urtjusig. Scandic Copenhagen bor vi på.
Vi hamnade på ett lite otippat event ikväll. Köpenhamns estniska förening ordande en liten välkomsttillställning för Tanja i en kyrka. Hon här. 


Det var knytkalas, så en massa estniska familjer bosatta i Danmark bar fram hemgjorda snacks och läckerheter. Tanja och hennes körsångare sköng himmelskt vackert och vi proppade i oss minimuffins för brinnkära livet. Roligt att få vara med om en lite mer genuin eurovisions-happening, de stora och yra presskonferenserna är inte alls lika charmiga. 
Så hann vi med en cocktail också. Pöll är inte riktigt van vid sofistikerade cocktail hours ännu, men han kanske lär sig. 

Nu får det vara nog för i dag, imorgon ska vi ut till Eurovision Island för första gången. Är otroligt nyfiken på själva hallen, 60 meter i tak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar