fredag 13 mars 2015

Hotellmys

Jag reser sällan i arbetet (eurovisionen exkluderad) och det är egentligen ganska skönt för en hustomte som mig. Men när det händer har jag mina små system som jag är ganska förtjust i.

För det första älskar jag tvättartiklar i miniformat. Höll på att drabbas av panik när jag såg den enorma hyllan med reseförpackningar på Boots på Gatwick. Planet skulle gå och de skyltade köp tre betala för två! Jag ville köpa trehundra och betala för tvåhundra, men det hann jag inte. Det här var nu vad jag fick med mig. Nästa gång jag har vägarna förbi London ska jag vara förberedd.

Egentid på hotell är ganska terapeutiskt. Går inte att städa, går inte att byka, finns ingenting jag borde fixa undan innan jag kan slappa. Har inte ens med mig datorn så det går inte att jobba. Så jag bara hänger. Det gör jag aldrig annars. Ganska vridet.

Whiskey från minibaren och X-factor på tv. Det här är toppen!

Ja just det. Jag är i Åbo om någon undrade. 


1 kommentar:

  1. hotelltid är det bästa! när jag har turen att vara incheckad någonstans så klamrar jag mig fast där i rummet till 2 minuter över 12 dagen efter. Vill. inte. röra. mig. ur. fläcken.

    SvaraRadera