söndag 24 januari 2016

Kalaskul

Jag har ett lite ambivalent förhållande till att ordna barnkalas. På förhand vojar jag mig, glömmer skicka ut inbjudningar och känner stressflammorna krypa upp på halsen varje gång födelsedagsbarnet ställer frågan "nääär ska vi ha mitt kalas?"

Men sen när det gäller är det ju himla kul! Roligt att pynta, kanske baka någonting om man orkar. Fixa någon sorts metepåsar och blanda lite blandsaft. Göra det hela så komplicerat som man ids. 

Sedan tumlar åtta finklädda unga damer med vild uppsyn och vackra paket in i tamburen och så är det rajtantajtan i 90 minuter och så är det klart. 

Vi firade Selma 7 år i dag, och det blev riktigt lyckat. Ingen kräktes, ingen slog sig, alla verkade trivas, ingen grät och alla blev sura när föräldrarna dök upp och det var dags att åka hem. Det är ett ganska bra betyg.
 Somliga steg upp tidigt och började blåsa ballonger.
 Min erfarenhet är att tårta aldrig går åt på barnkalas. Glass, chips och Fanipala funkar bättre. Men nu fjäskade jag till det och bakade en tårta. Den blev rätt god! Utformningen sköttes av döttrarna.
 När vi anstränger oss lite kan vi faktiskt ha det riktigt fint här hemma! Som en FamilyLiving-familj.
The tårta. Receptet hittade jag här. Bra variant när födelsedagsbarnet varken gillar frukt eller sylt i tårtan. 

Har inte satt foten utanför dörren i dag. Men hey, man kan inte vara på huslig och hurtig på en och samma dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar