onsdag 27 april 2016

Inte på topp, precis

Hemma från jobbet i dag, mådde skumt på morgonen och tog det säkra för det osäkra. Men nu mår jag redan snäppet bättre och har haft en förhållandevis produktiv sjukdag. Skattedeklarerat, betalat räkningar, svarat på mail bl.a. Inte så dabbigt, egentligen.

Nästa vecka är det dags för mig att krypa in i Eurovisionsbubblan på allvar och inte krypa ut igen före drygt två veckor senare. Ifjol var jag magsjuk när vi var i Wien, det var som ni förstår ingen hit. Hoppas jag slipper dylika onödigheter i år.

Elva dagar i Stockholm är inte heller helt fel. Nu hinner man ju sällan turista så mycket under eurovisionsresorna, men Stockholm kan jag ju så jag kan målmedvetet åka till mina favoritställen när jag har någon timme fritid.

Ser dessutom kolossalt mycket fram emot att ta del av SVT:s arrangemang kring jippot. Eurovisionen i Malmö var otroligt välorganiserad och kul, nu verkar svenskarna vara måna om att överträffa sig själva. Jag går ju på nattklubb en gång om året, och så passar det väl bra att det blir en specialbyggd Euroclub strax nedanför slottet.

Världens bästa tidning Kalle Anka är ju som synes redan på hugget.


2 kommentarer:

  1. Hej
    Jag heter Freddi Högabo och driver företaget Högabo Writing. Företaget producerar text av väldigt skiftande slag, men mestadels är det olika former av web content (text som man kan läsa på olika ställen på internet). Kunder som vi skrivit texter för genom åren har till exempel varit Zalando och Stylight (kläder/mode), Homeaway (hyra stugor/hem) och Footway (skor).

    Just nu har vi fått in två större kunder som beställer stora mängder text, och jag har blivit tvungen att söka skribenter utanför mina vanliga kanaler. Jag kom då att tänka på att de skribenter jag har idag, som fungerar bäst, är bloggare. De har en hunger att skriva och berätta och har en orädd och flödande relation till språket. De kan hålla ett högt tempo och ändå fylla raderna med intressant läsning med en lättöverskådlig struktur.
    Det är min erfarenhet av duktiga bloggare i varje fall.

    Därför började jag läsa bloggar. Många bloggar. Jag sparade på de jag tyckte var intressanta och välskrivna och gallrade sedan ut i omgångar – tills jag hade de som jag tyckte var bäst kvar.
    Din blogg var en av dem. Du är alltså en av de bloggare som jag skulle vilja fråga om du vill ha jobb som skribent för mitt företag. Jag har ingen aning om du söker jobb eller har tid att ta på dig något sådant – men detta blir lite av en head hunting; så får du ta ställning till om du tycker det verkar vara intressant.
    Du kan börja med att kolla in min hemsida www.hogabowriting.com. Där hittar du mer information om vilka sorters texter vi skriver och hur webb content och SEO fungerar.

    Vänligen
    Freddi Högabo,
    owner Högabo Writing

    SvaraRadera