tisdag 2 augusti 2016

Disciplinens månad

I augusti blir jag alltid ordentlig. Över en natt förvandlas jag till en person som:

- gör plankan varje dag
- använder tandtråd
- inte glömmer att använda ögonkräm
- smörjer in fötterna vid läggdags
- skriver in allt i kalendern med prydliga bokstäver, stort som smått. Dubbelbokningar är för slarvmajor.
- handlar mat i lokala reko-ringen och äter nyttigt och närproducerat. Och ganska gasbildande, men det behöver vi inte ta här.

Ordentligheten brukar hinna nötas bort lagom till skolstarten, men jag antar att det här är någon sorts rit som jag behöver efter sommarens extravaganser.

De senaste kvällarna har jag skrivit lite också. Ett manuskript som jag kom en god bit med för några år sedan, men så kom plötsligt Sommarön farande och krävde att få präntas ner först. Jag var nästan lite blyg när jag öppnade dokumentet och började läsa mina gamla skriverier. Och faktiskt, det kanske kan bli något av det projektet också, men den kommer att behövas mycket arbete.





1 kommentar:

  1. http://www.sydsvenskan.se/2016-08-03/ingen-nytta-med-tandtrad

    SvaraRadera