måndag 27 december 2010

Grrr, spott, fräs!!!

Jag har rånats igen! För andra gången på ett halvår försvinner pengar från mitt kreditkort. Senast var det verkligen skumt för jag hade knappt hunnit använda kortet, inte shoppat på nätet eller haft med det på resor. Ändå började helt plötsligt pengar försvinna i cirka 100 euros omgångar. Jag löpte amok, tjöt och skrek och fäktade med armarna tills filbunken J lyckades lugna ner mig och få mig att ringa banken. Kortet spärrades, jag klippte sönder kortet, fick ett nytt och nu i veckan kom äntligen ett brev från banken där de förklarade att saken från deras synvinkel var slutbehandlad. Jag fick tillbaka mina pengar och pustade ut.

Och nu, tjoho, på julafton sitter nån jävla bandit och tar ut mystiska belopp från mitt andra kreditkort! Samma rumba igen. Fast nu lär banktanten lite skeptisk, det här kortet har jag nämligen använt på resor och på nätet, så kontotransaktionerna ser mycket mer suspekta ut. Kanske de tror att jag är i maskopi med nån skurk i Bankok som sitter och shoppar loss med mitt kort, och så ringer jag banken och skriker och så får vi pengarna tillbaka. Sen skrattar vi skurkaktigt och gör high five via skype.

Nope, så har det inte gått till.

Fy vad sur jag är. Det är säkert den där Assange som snott mina pengar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar