måndag 27 december 2010

War wounds

Nu ska jag försöka göra min coolaste actionhjältinnepose och förevisa hur omplåstrad jag blev efter blodgivningen.
 Jepjep, bandage på båda armarna. Mina ådror har en osympatisk tendens att gömma sig så fort någon kör in en nål i armen på mig. Därför blev det en hel del krafsande och rumsterande i armvecken innan blodet började strömma. Inga problem för min del, så här har det gått på vartenda blodprov sedan jag var grodyngel, jag börjar vara härdad. Men sköterskan på blodtjänsten tyckte det var genant och undrade om jag nånsin skulle våga komma tillbaka. Klart det. Jag är ju actionhjältinna.

Jag tyckte det var ganska mysigt att ge blod.  Blodtjänsten har flyttat till Sanomahuset, de har cool röd inredning, coola röda scrubs, de bjuder på triangelsmörgåsar och kaffe. Jag propsade dessutom på att tala svenska och det gick fint det också.

Sen fick man ligga där och ta igen sig i cirka 25 minuter. Nästan som att vara på day spa. I mars ska de nog få pumpa ut lite till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar