tisdag 28 december 2010

Jag vill gå på rea!

Jag vill jag vill jag vill! Men jag hinner inte för dagis är stängt, och jag tänker inte bege mig ut i vimlet med två galna barn.

Mitt behov av nya kläder är ganska skriande. Jag har fyra användbara långärmade blusar och dem försöker jag använda i rotation. Ja jaa, i en bra basgarderob skulle fyra blusar vara mer än tillräckligt men det här är inte en bra basgarderob. Det är fyra trasor från Gina Tricot. Och byxsituationen är ännu mer kritisk. Jag går mest i ett par Lindexjeans från 2006. Dragkedjan hålls inte ihop av sig själv så jag har byggt en fiffig konstruktion med en nyckelring som jag krokar runt knappen upptill och genom hålet i dragkedsspännet. Hittade tipset i Allers. Det funkar fint men nu börjar tyget i grenen vara tunt som silkespapper. Vilken dag som helst kommer det att säga krääätsch och så väller lårfläsket ut, blobbeliblobbelipös. Dessutom är min behå så tvättmaskinsrådbråkad att jag boobmässigt är mer asymmetrisk är en Picassomålning.

Jag vill gå på rea. Jag vill ha kläder.

2 kommentarer:

  1. jag kunde ha skrivit det här. hoppas vi båda får det vi behöver inom snar framtid. om int annat kan vi bliga menande åt varandra när vi möts i korridoren på donet.

    SvaraRadera
  2. Som en tecken från ovan kom H&M-katalogen indimpande häromdagen. Nu är en ny garderob på väg. Får väl se om nånting tänker passa... Så om du ser mig någon gång nästa vecka ska du inte dunka mig i ryggen uttrycka dina sympatier, för då är jag kanske skrudad i mina nya attiraljer :)

    SvaraRadera