tisdag 3 maj 2011

Onanina och naziskämt

Puuuh. Ni ska veta att det är hårt jobb att kommentera Eurovisionen. Vi övar och övar, Johan och jag. Vi tajmar, kollar, testar på nytt, reviderar, skriver om och dubbelkollar. Så har vi hållit på i flera dagar nu. Emellanåt brister det och så blir det skrattsjuka istället. Som när jag lyckades presentera Serbiens sångerska som "Onanina". Det är farligt att sluddra, Nina heter hon. Pausnumret "Cold steel" kommer jag inte heller att våga presentera i sändning eftersom vi kallat det "Buns of steel" hela dagen.

Sedan går ju tävlingen av stapeln i Tyskland i år vilket för in tankarna på helt opassande och super-politiskt-inkorrekta naziskämt när man är trött. Dem ska jag inte ens delge er för de är så förskräckliga. Usch.

Vem tror jag vinner då? Nåh, jag tippar på den franska tenoren. Det finns gott om tanter ute i Europa som gillar Il Divo-stuket. Min personliga favorit är Norge, hon är för gullig.


Hemskast av alla är nog Ryssland. Klarar av både Portugals protestsång och Vitrysslands underliga forsterländska folkdansdiscodänga bättre än denna sliskiga falsksjungande gosse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar