fredag 3 juni 2011

De här replikerna vill man inte höra

Arbetande föräldrar som har barnen på dagis vill inte höra:
- småbarnstiden är ju så kort, så kort...
- den här tiden får man aldrig igen.
- det går alltid att prioritera annorlunda med pengarna.
- bullret! Kaoset! Jag skulle aldrig klara av att utsätta mina barn för sådant! 
- tänk så dyrt det blir för samhället om alla barn ska ha dagisplats!

Hemmaföräldrar (främst mammor) vill inte höra:
- ja, jag aktar mig i alla fall för att trilla i en sådan där kvinnofälla.
- jag har hört att barn som gått i dagis får bättre studentbetyg.
- jag har hört att barn som gått i dagis är mera socialt kompetenta
- det gör barnet gott att komma bort från mammas kjolfåll och tuffa till sig.
- tänk så dyrt det blir för samhället om alla stannar hemma med sina barn!
- Är det så att du är lat, liksom?

Mammor överlag vill inte höra.
- Jamen är din man barnvakt i kväll? Tänk så han är DUKTIG!!!

Ska vi alla börja med att slopa dem? Sen utökar vi listan an efter.

1 kommentar: