torsdag 14 juli 2011

Inget pjunk

Jag är lite för salongsberusad för att blogga i text så det får bli bilder istället.*

Nu ska ni få se foton av snälla morföräldrar, olydiga barn, en berusad låtsasblondin, Ekenäs, Fiskars och tillsatsämnesfri glass. Och en snudd på färdig lekstuga i aftonrodnad.


Jag och min urringning. Och min dotter också.

Det är baksidan som räknas låtsas vara Mitt i allt.

Vadfalls? För många vitaminer? Väntavänta, mamma plockar ut tomatskivan ur burgaren omedelbums.

 Sådärja. Skål! I bakrunden anonymt bombnedslag och stretchande karl.

 Aborre och blomkålspuré på Café Ada. Smaskens och ganska nyttigt.

Bäst att raskt motverka nyttighetskvoten med en dylik portion,. Hursa? Tillsatsämnesfri och närproducerad glass? Ganska nyttig den också, med andra ord. Dammit. (Hotel Seafronts glassbar levererade verkligen! Så här ska glass smaka! Christos Milordos vad gott!)

Min fashionabla far tänker då på allt. Att beställa en glassportion som matchar dagens outfit till exempel. Hoppas att han inleder en fotoserie med detta tema i sin egen blogg.

The Stuga. Kommunens finaste, jag lovar. 




*Inte för att jag tänker be om ursäkt heller, när man är en posh person på semester och hittar shitloads med smultron i en tuva, då korkar man en butelj Sauternes! Jamen jomen jovisst. Vi kan leva sparsamt och sunt i september.

2 kommentarer:

  1. Vi åt också de där fiskarna och vi fick också plocka bort tomatskivor från burgarna. Men inte förstod vi att matcha efterrätterna med klädseln, damn!

    SvaraRadera
  2. Underbart med din pappas blogg. Mera gubb-bloggar behövs för att balansera upp all lifestyle-underbarhet.

    SvaraRadera