fredag 15 juli 2011

Semesterfoton från forntiden

Mamma gav mig en usb-pinne häromdagen och bad att jag skulle kopiera mina Kos-foton och spara dem på pinnen. När man nu får en minnespinne till låns på det häringa viset kollar man ju lite vad annat som finns sparat på den. Allt möjligt intressant, visade det sig. Kära mor i Kårböle har scannat.

 Kreta 1989. Jag har trampat på en sjöborre, besökt doktor Kournalakis och mutats med chips och en folkdräktsdocka. (Åh gud de där hemska dockorna. Jag älskade dem ömt tills jag var typ 15. Sen sålde jag hela kollektionen till en överlycklig tant på Vallgårds loppis)

 På väg till Gotland 1985. Jag var ett lugnt och sansat barn som aldrig spexade.

 Se nu så förståndig jag var. Bara jag fick en askkopp och en vinflaska.

Ajaj, här försöker man vara kulturell och cool och hävda att man aldrig, aldrig, skulle gå på grisfest eller kreikkalainen ilta eller nånting sånt. Bildbevis på motsatsen. 

 Villa Villekulla! 1985.

 Vid Döda Havet, mitten av 80-talet. Al Jolson var också med på resan.

 Oooh, jag får ont i snippan bara av att titta på bilder av de där jeansen. Why, why? 

 En ganska smakfull outfit för att vara jag. Kreta 1990. 

 Skansen 1981.
 Venedig 1994. Snygg pannlugg.

Paestum, Italien, 1994.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar