lördag 23 juli 2011

Reserapporten fortsätter

Jag hade egentligen tänkt inleda med en martyrig kommentar efter att ha åkt bil i 700 km med två vilda barn, men händelserna i Norge gör mig så innerligt lycklig över att jag har dessa vilda barn. Jag skulle vilja kommentera Norge i flera ord än så men just nu mäktar jag inte. Måste låta det sjunka in. Men det går en hel del tankar och böner från våning 6 på Scandic Sundsvall City till Gud Fader i övre kontoret. Ta hand om dem allesammans.

Så heippatiralla bara och välkomna till denial-bloggen, där vi nu fortsätter där vi slutade för några dagar sedan. I Stockholm.

 Lejon. Alla kläppar som besöker Stokholm flyger upp på dessa lejon. Hur många små blöjskrev har inte gnuggats mot dess steniga rygg? Det där lät lite småperverst. Moving on.
Nej inte du S! Kom tillbaka!
 Nu har vi förflyttat oss till Pensionat Solhöjden i Mariannelund. Underbart ställe. Kristallkronor i taket och nygräddade våfflor till frukost. Rummen var nu lite a la lägerskola men med eget badrum och tv i alla fall. Och härlig stor gårdsplan som man fick spela krocket på. Rekommenderar vart pensionatet, mysigt att bo en bit från Astrid Lindgrens Värld-hullabaloon i Vimmerby.
 OMG! Vi är i Buller-fucking-byn!!! På riktigt. Jag ville ta en foto där jag flashar mellangården utanför Mellangården men det fick jag inte för J (det där fattar bara de som varit på old school förlossningsförberedelse)
 De har goda bullar i Bullerbyn (jepp, det där var ett barntillåtet skämt. Måste ju ha med ett sådant också)
Jag sär jag sär, förr i tiden kunde de det där med uppfostran. Inga naughty steps, timeouts, skamvrår eller dylika mesigheter. Lås in barnet i det skjul där ni har alla de vassaste föremålen. Sen får han eller hon bestraffa sig själv.
 Katthult! Här blev jag nästan lite blurrig i ögonen, så fint att miljön ser exakt ut som i filmerna och säkert ganska exakt som de gjorde på den tiden då Astrids farbror (eller vem det nu var som var förlaga till Emil) sprang runt i Småland och gjorde hyss.
Att tassa runt barfota på en fin gräsmatta är nog den bäst fotvården som finns.

Ska rapportera lite från Kolmården och Astrid Lindgrens Värld imorgon. Nu läggdags.

1 kommentar:

  1. Tack för kortet!

    Vi åker mot Oslo i morgon kväll, livet måste gå vidare, och jag kollar upp det där pensionatet för hemvägen.

    SvaraRadera