onsdag 23 november 2011

Hovmästarn, min Kiss-Kiss är för ljusröd!

Som jag antytt i andra sammanhang här på bloggen är mina kolleger riktiga gota-grisar. De slog nästan baklängeskullerbyttor vid lunchbordet när jag kom dragandes med Rävkarameller och Kiss-Kiss från kryssningsgoodiebagen. Men ett klagomål hade de. Kiss-Kiss var brunare i deras barndom (det vill säga about Anno 1790). Jag tycker också att den här ser väldigt pink ut.

 

Ganska pervers karamell när man tänker på saken. Den ser ut som en liten pillesnorr och heter Kisskiss. Hmm.

5 kommentarer:

  1. Haha! Alltså vad HAR Fazer för issues riktigt? Först lakupekka, nu denna lilla pillesnorr. På min tid var de vita och inte alls så kukaktiga.

    SvaraRadera
  2. Nej, isbjörnskarkkina var vita. Men Kisskissarna var mer bruna än rosa. Så kommer jag ihåg dem men jag kanske har fel.
    Det var något snuskigt över dendär gamla reklamen också; "Kisskiss, pusspussista".

    SvaraRadera
  3. Softy har rätt! Isbjörnarna var vita och dessa brunare! Det där med pillesnorren (eller snoppelinen som det blivit att kallas hos oss) ger jag mig inte in på, tror helt enkelt jag inte tänkte så mycket på saken på den tiden. :D

    SvaraRadera
  4. Ni har så rätt! Mitt gamla minne börjar svika mig, helt tydligt.

    SvaraRadera
  5. Definitivt en pervers karamell nu när du säger det! Hui!

    SvaraRadera