onsdag 23 november 2011

Problemet med nya ögonfransar

Jag har ju fått tillbaka mina ögonfransar (nya läsare: jag har alopecia så allt mitt hår trillade av för två år sedan) och det gör mig förstås innerligt glad. De är inte supertäta men med mascara blir de hur fina som helst. Och ögonfransarna är den form av kroppsbehåring jag har saknat mest, så ni kan tro att jag är lycklig.

Men nya fransar innebär också nytt håravfall. Det är ju meningen att ögonfransar ska lossna lite an efter, och än så länge har jag inte märkt att de skulle trilla av i oroväckande takt. Jag blir av med någon enstaka varje kväll när jag tvättar ansiktet, och det lär väl ska vara helt normalt. Så var det säkert innan jag insjuknade också, men jag tänkte ju inte på saken då.

Men det hjälps inte, varje gång jag ser mig i spegeln och märker att en frans hamnat på min kind gör isklumpen i bäckenet comeback för några sekunder.

Herregud, tänk om det händer igen?

Jag må vara ganska okej med sjukdomen vid det här laget, men jag undrar om isklumpen nånsin försvinner helt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar