onsdag 18 januari 2012

Snicke snackets

Ikväll åt vi snicke snackets till middag. Chicken nuggets kallar man dem om man är gammalmodig, S:s hittade på den festligare varianten.

Strax efteråt kom S fram till mig och förkunnade allvarligt "George loves chocolate cake" med posh brittisk accent. Det är nyttigt för barn att titta på tv-program på något annat språk än sitt modersmål, tror jag. I det här fallet Peppa Pig. T brukar hoila "Ready steady go" när hon åker ruchbana. Samma inspirationskälla där.

Ja just det, nu har ni suttit och uppdaterat hela dagen, bleka av nyfikenhet gällande min urografi. Den gick till på följande vis:

Först gav de mig en liter vatten som jag skulle hälla i mig. Sen gav de skojarna mig ett vätskeutdrivande medel! Gäller nog att ha knipmusklerna i skick under en dylik strapats.

Jag fick klä mig i en tjusig sjukhussärk, en sådan där ryggen är blottad utan att man på något sätt påminner om J-Lo.

Sen fick jag spårämne inpumpat i blodet och trodde att jag kissat ner mig. Det gick liksom en hot flash genom kroppen, och när det värmde till i bäckenet kändes det ganska suspekt. Till all lycka hade sköterskan förvarnat mig.

Och sen knuffades jag med aktern i vädret in och ut i ett gigantiskt hjul som lät som en torktumlare. Så går det till på en urografi. Resutaten ska jag förhoppningsvis få på fredag.

2 kommentarer:

  1. Låter allvarligt! Tur att du berättar hur det går till ifall man skulle hamna i samma situation, så är man förvarnad. Alltså, jag är ännu nyfiken på vad det stora hjulet gjorde?

    SvaraRadera
  2. Hjulet brummade och snurrade lite och tog bilder på mina njurar. Jag utgår ifrån att jag har ovanligt tjusiga njurar. Vi ska se om läkaren håller med mig imorgon.

    SvaraRadera