fredag 13 juli 2012

Hej jag heter Eva och jag är poddict

Nu under semestern konsumerar jag minst en podcast per dag, ofta flera. Favoriterna för närvarande är Värvet och Adam & kompani. Värvet blir bara bättre och bättre tycker jag, den sävlige herr Triumf blir allt skarpare i följdfrågorna men är fortfarande en mästare på att inte stjäla showen av sina intervjuobjekt. Och Adam Alsing och gänget är så hysteriskt slattriga att jag kluckar som en Kanakakka-reklam medan jag lyssnar. Carin da Silva är min nya idol, fräscht med en kvick kvinna som ger humorgrabbarna en omgång. Jag trodde hon bara var snygg och bra på att dansa. Och härmed tilldelas Eva Frantz en fördomsspark i ändalykten. Aj.

Jag undviker ganska långt radio under sommaren, helt enkelt för att jag ju försker blockera ut alla jobbtankar. Därför är det väldigt behändigt med poddar. Jag går dagligen långa kvällspowerwalks med nån från Schulman-klanen i öronen. Hinner knappt duscha efter promenaderna, för då måste jag googla nånting som diskuterats men som jag har noll koll på. Som Swedish House Mafia som jag mer eller mindre missat (hey, jag har inte varit musikredaktör på länge).


1 kommentar:

  1. Tack för det, nu är jag poddicted av Carin, David och Adam!

    SvaraRadera