torsdag 2 augusti 2012

Höj livskvaliteten för 9,90!

Köp en ny kudde. Jag har av nån anledning dragits med en riktigt eländig potissäckaktig excuse of a dyna den senaste månaderna. Men igår slog jag till och köpte en ny kudde på Ikea och i natt sov jag som en prinsessa. Inga mariachiorkestrar nånstans.

Men Ikea, ja. Visst är jag modig (eller bara dumdristig) som packar in mina helvilda barn i Esbobussen och åker till det stora varuhuset med avsikt att både äta lunch och uträtta ärenden. Men det gick riktigt bra. T råkade förvisso banzaisparka en främmande karl i baken i lunchkön och S fick hepuli när vi köade till bistron (varför kallar Ikea en mjukglass- och korvdisk bistro?) men vi kom hem välbevarade med alla våra inköp. Parkerade också ungarna i lekrummet en timme och provsatt soffor medan de stärkte immunförsaret i bollhavet. Inte så dumt.

Nästa vecka blir det morgonturer igen. Lite oklart hur det ska gå till, har ju vant mig vid att ligga och läsa Game of Thrones  till småtimmarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar