tisdag 22 januari 2013

Dinosauruskalas

I dag invaderades vår hem av en hög smådinosaurusar. S hade kompiskalas för första gången och jag är så evinnerligt glad att allting lyckades. Flickstackarn har haft en eländig otur med sina bemärkelsedagar, ifjol var hon sjuk över julhelgen (och hennes födelsedag är ju på juldagen så dubbel-äsch) och i år blev hon krasslig på sin födelsedag och fick en släng till av magsjukan samma dag som hon skulle firas på dagis.

Men i dag, anfäkta anamma, gick allt som smort. Här kommer bilder i mängder och massor.

 Förberedelser. Någon är ivrig. Girlander från Tiger.

Fick den fixa idén att bojkotta Hello Kitty och Disneyprinsessorna och ha dinosaurustema med hemgjorda partyhattar istället. Ingen dum idé, men när jag satt och limmade de sista strutjävlarna sent igår kväll ångrade jag mig lite. Men visst blev de fina?
Enkelt och kul, ett dinolandskap av lösgodis. Flickorna fick själva konstruera det. Gästerna var grymt imponerade.

Dukningen. Servietterna är Ivana Helsinki för Pirkka och duken Miina Äkkijyrkkä för Marimekko. Vem hade anat att det finns så mycket dinopotential i finsk design?

 Partyhattarna in action!

 Dinomuffins. Jag är urusel på muffins, de brukar kollapsa och bli aviga, men nu lyckades tilltaget riktigt bra.

 Lycklig jubilar.
Klassikern.

Vi hade inget annat program än mete, tiden rann iväg som utspilld hallonsaft i alla fall.Tror att budgeten för hela kalaset landade på 40 euro inklusive mat, dekorationer och metekrafs. Börjar mitt Martha Stewart-skryt vara irriterade nu? Ursäkta.

Nu ska jag ha en whiskey.

2 kommentarer:

  1. Imponerande och snyggt! I like, I like, speciellt gillar jag att det gick hem hos partyfolket.

    SvaraRadera