onsdag 23 januari 2013

Vad jag gör när jag inte bloggar

Jag har privilegiet att intervjua intressanta och roliga människor dagligen, men jag kommer aldrig mig för att rapportera om saken här i bloggen. Det är ju dumt. Så här kommer nu ett urval.


Äventyraren Pata Degerman tyckte vi var fåniga när vi gnällde över temperaturen -16. Han har upplevt -60 i 42 sekundmeter på Antarktis. Och så lärde jag mig att det är skillnad på baklava och balaklava.

 
Coola Hannele Mikaela Taivassalo har skrivit en bok om en vampyr i Helsingfors! Jag blev lite nervös när jag hörde detta, oroade mig för en sidumojn-blodsugare. Men icke, har tjuv- och sträckläst boken och den var urbra! Och jag är kräsen när det gäller vampyrlitteratur! Recensionsdatumet har inte varit ännu så mera än så säger jag inte. Men läs den! Och lyssna på intervjun.


Jag är inte helt obegåvad då det gäller att dansa charleston, visade det sig! Skulle gärna delta i någon av Malin Grahns kurser. 


 De här välkammade gossebarnen är häften av gladpopbandet Satin Circus. De kommer att bli stora (berömmelsemässigt menar jag), tro mig. Och jessus så skönt med finländska killar som vågar vara glada och färggranna. Finns tillräckligt med dysterrockare. Ihku var ordet.


 Matprofessorn Johanna Mäkelä tycker att vi ska äta mindre kött. Och föreslår att vi börjar äta insekter istället! Har funderat på saken hela dagen. Varför tycker vi att kräftor är smarrigt men skalbaggar äckligt? Tror att Mäkelä är on to something...



Ja, och det här är det nya Morgonöppet-teamet! Karin Filén som jobbat på X3M sedan charleston var radikalt. Och Marcus "den vandrande uppslagsboken" Rosenlund. Och jag då. men jag är varken ny eller spännande. Skrynklig blus har jag också. Men glad är jag för det. 

(ledsen om de stora bilderna får sidan att spricka, ngt strul med blogspot så det går inte att förminska dem...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar