onsdag 4 december 2013

Uppdatering


Jag vet, här är det tyst som i Leninmausoleet vid midnatt. Men ska pillra ihop ett litet inlägg.

Kokade musslor för första gången i mitt liv i lördags. Var mycket noggrann, jag knackade, skrubbade, granskade och slängde bort alla som såg ens lite dodgy ut. Men förgäves. Det blev en natt på toaletten. Lär nog ska dröja innan jag vågar testa igen. Men de såg smarriga ut när de var nykokta.

På söndag var jag någorlunda återställd så jag klarade av falaflar på Kilim och Hosianna i mysiga Mataskärs kapell.

Och så börjar det dra ihop sig till UMK igen, så vi knäppte pressbilder i måndags. Jag hade världens fluffigaste frisyr. Lite Sally Spectra-varning.
Imorgon Nöjesgala! Ser barnsligt mycket fram emot den! Ska dela ut priset till bästa låt (tillsammans med Pöll, förstås, vad vore väl Piff utan Puff?) så jag får halsa om antingen Isac Elliot, Satin Circus eller Redrama. Så bortkastat att mina barn är för små för att vara imponerade. 

Och på fredag åker jag och mamma till Stockholm! Det händer mycket roligt just nu, men tammetusan så dagarna rasslar iväg.

1 kommentar:

  1. Vad synd med magsjuka :( Var köpte du musslorna? Vi har köpt åtminstone tio gånger i Lippulaivas Seilori och aldrig haft problem. Musslor som är så gott!

    Mippe

    SvaraRadera