onsdag 20 augusti 2014

Vilken skitdag!

När man läste nyhetsrubrikerna imorse ville man ju helst bara lägga sig igen. Under sängen. Längst in vid väggen.

Halshuggningar i Mellanöstern, nya dödsskjutningar i USA, igen fullt krig i Gaza, vulkanutbrott, ebola.  Fy fan.

Illustreras med en bild på en liten i-landskatastrof på hemmaplan.


Och så förstås nya sparbesked på Yle. 10 miljoner ska sparas så alla frilansare åker ut i höst. Det är inte min mening att hötta med näven åt min arbetsgivare här, det är trots allt fråga om komplicerade politiska beslut om indexhöjningar som satt oss i den här knipan. Men det är så hemskt när fina kolleger och goda vänner är ledsna och besvikna.

Och så är det ju lite oklart hur vi fastanställda ska fixa arbetsbördan utan frilansarnas insats. Men det är inte mest synd om oss utan om dem.

4 kommentarer:

  1. Ja, det är mycket hemskt som pågår i världen just nu. Vi får hoppas på bättre tider. Jag vill passa på att tacka för din & Pölls podcast; jag uppskattar den mycket. Jag har ett litet bidrag till er framtida frågepodd:
    Nu har ju Overshoot day inträffat för i år. Hur tänker och resonerar ni kring konsumtion och jordens resurser?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa! Sjukt bra fråga! Pöll är redan nervös för hur ska svara. Tack!

      Radera
  2. Men HUR ska vi kunna skapa npt slags journalistik i Finland när det knappt finns några journalister kvar? HUUUR?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja säg det. Reportage och mera djupgående alster får vi väl bara glömma.

      Radera